allmänna villkor

1. leveransvillkor fakturakund

Fast frakt- och emballageavgift om 149,00 SEK debiteras på varje order, eller enligt avtalspris.

Artiklar som varit restnoterade vid ursprungsorder och som finns tillgängliga för leverans kommer att skickas så snart de kommer in, frågor om restnotering kontakta support@upfront.nu.

Vid användning av tillfällig leveransadress ansvarar ni som kund för att adress och mobilnummer för leveransavisering är korrekta. Uppkommer problem vid leverans som medför att Sweden Upfront AB blir debiterad extra avgifter, förbehåller sig Sweden Upfront AB rätten att vidarefakturera dessa avgifter till er som kund.

För ej uthämtade paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 10% av ordervärdet dock minst 250 SEK.

Om inget annat avtalats gäller ovanstående.

Vid användning av tillfällig leveransadress ansvarar ni som kund för att adress och mobilnummer för leveransavisering är korrekta. Uppkommer problem vid leverans som medför att Sweden Upfront AB blir debiterad extra avgifter, förbehåller sig Sweden Upfront AB rätten att vidarefakturera dessa avgifter till er som kund.

För ej uthämtade paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 10% av ordervärdet dock minst 250 SEK.

Om inget annat avtalats gäller ovanstående.

2. betalning

Efter sedvanlig kreditprövning, faktura 30 dagar netto. Dröjsmålsränta debiteras med 8% + Riksbankens referensränta per månad.

3. priser

Samtliga priser anges exklusive moms. Angivna priser kan ändras utan föregående avisering. Sweden Upfront reserverar sig för tryckfel, sådana tryckfel är inte bindande för Sweden Upfront.

4. saknat eller skadat gods

Stämmer inte antalet kolli med följesedel eller fraktsedel skall detta anmälas till transportören innan frakthandlingen kvitteras, samma förfarande vid skada på försändelsen. Anmälan om felleverans skall göras via mejl till support@upfront.nu inom 7 arbetsdagar efter mottagen leverans.

5. returer

Returer godkänns endast vid felleverans. Innan en vara returneras ska det alltid göras en Anmälan om felleverans för att erhålla ett returnummer. Ett returnummer är giltigt i högst 2 veckor. Varor som returneras ska vara oanvända i originalförpackning och i oskadat skick. Returen är dock först godkänd när vi kontrollerat varan. Returer som sker senare än 2 veckor efter mottagandet accepteras ej. Vid felleverans skicka mejl till support@upfront.nu med kundnummer, ordernummer/ fakturanummer samt kontaktperson och telefonnummer.

6. garantier / rma / doa

Vi upplevda fel kontakta oss på support@upfront.nu så hjälper vi dig.